[O1] Dziwne stuki, chrobotanie + pytań kilka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] Dziwne stuki, chrobotanie + pytań kilka

    Ludzie pracują cięzko :szeroki_usmiech
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] Dziwne stuki, chrobotanie + pytań kilka

    Witam
    Od jakiegoś czasu podczas ruszania gdy mocno obciążony jest silnik czyli np. bez gazu słuchać z komory silnika stuki chrobotanie.
    W środku auta wrażenie jest takie jakby odgłos wydobywał się z komory silnika gdzieś po stronie kierowcy na wysokości jakby kierownicy. Początkowo objawy ten występował sporadyczne teraz występuje dość często chyba ze w miarę elastycznie operuje gazem wtedy auto rusza jak trzeba. Dodatkowo od kilku dni zauważyłem ze po wrzucaniu 1 lub 2 biegu przy puszczani sprzęgła występuje pojedyncze pukniecie którego odgłos umiejscowiony jest jakby tam samo.
    Czy to możliwe ze to poduszka skrzyni biegów.? jeśli tak to czy można to jakoś sprawdzi, zdiagnozować.?
    Jako że idzie zima wypadało by się tym zając.?
    Proszę o diagnozę
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • Le-Ce
      L&K
      • 2010
      • 1313
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez fidodido
      Czy to możliwe ze to poduszka skrzyni biegów.?
      Całkiem prawdopodobne, choć dołożył bym środkową poduchę podtrzymującą silnik.
      Zweryfikować się da, lecz z kanału.
      Moja ADELA

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

      Komentarz

      • marcinlomza83
        Drive
        • 2009
        • 94

        #5
        Witaj, żeby to zdiagnozować trzeba podnieść auto, u mnie przy takich objawach padło na poduszkę skrzyni i silnika środkową. Jestem świeżo po wymiania tej poduszki od strony kierowcy, koszt z wymianą Febi 160 zł, ta środkowa okazała sie dobra, także oddałem do sklepu. Nastała błoga cisza przy ruszaniu i zmianie biegów.

        Komentarz

        • fidodido
          Rider
          • 2010
          • 440

          #6
          podnieść auto i ........? gdzie szukać czego szukać jak sprawdzić.?
          Auto: Skoda Octavia I
          Kolor: Srebrny
          Pojemność: 1,8T 20V
          Moc: 150KM
          Typ silnika: AGU
          Gaz: STAG-4

          Komentarz

          • marcinlomza83
            Drive
            • 2009
            • 94

            #7
            Poduszka skrzyni znajduję się pod filtrem powietrza, obudową akumulatora, mój mechanik po podniesieniu auta na podnośnik za pomocą łapki poruszał silnikiem i dzięki temu udało się ustalić skąd dochodzi te chrobotanie, trzeszczenie. Powodzenia

            Komentarz

            • fidodido
              Rider
              • 2010
              • 440

              #8
              Mam dodatkowe pytanie problem który chce załatwić za jednym razem a chodzi to jak zachowuje się auto podczas jazdy n wybojach.
              Amorki podczas spokojnego przejeżdżania przez np. leżącego policjanta delikatnie wybierają nierówność ale gdy jest tego więcej czyli np bardzo nierówne podłoże strasznie wala tak jakby nie miały tłumienia bądź amortyzacji.
              Założone są rok temu nowe amortyzatory firmy Sachs sprężyny KYB
              Auto: Skoda Octavia I
              Kolor: Srebrny
              Pojemność: 1,8T 20V
              Moc: 150KM
              Typ silnika: AGU
              Gaz: STAG-4

              Komentarz

              • Le-Ce
                L&K
                • 2010
                • 1313
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #9
                fidodido,

                Obstawiam górne poduszki McPhersonów.

                Koszt niewielki ale wymień wraz z łożyskami.
                Moja ADELA

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                Komentarz

                • fidodido
                  Rider
                  • 2010
                  • 440

                  #10
                  przepraszam za głupie pytanie choć nie ma podobno głupich pytań ale czy można jakoś sprawdzić organoleptycznie czy w nich leży problem
                  Auto: Skoda Octavia I
                  Kolor: Srebrny
                  Pojemność: 1,8T 20V
                  Moc: 150KM
                  Typ silnika: AGU
                  Gaz: STAG-4

                  Komentarz

                  • Le-Ce
                    L&K
                    • 2010
                    • 1313
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #11
                    fidodido,

                    niestety są :diabelski_usmiech

                    tak na marginesie, to czytasz tematy związane z Twymi przypadłościami :?:

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64098 :P
                    Moja ADELA

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                    i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                    Komentarz

                    • fidodido
                      Rider
                      • 2010
                      • 440

                      #12
                      tak czytam i chyba masz racje
                      Mam ostatnie pytanie i tu chyba wszystkich zaskoczę ponieważ dotyczy ono ogrzewania tylej szyby.
                      wiadomo paski grzewcze są poziome.
                      W kilku samochodach widziałem także 2 symetrycznie poprowadzone w ogrzewaniu pionowe pasy ustawione centralnie w pewnej odległości od siebie i od środka szyby które chyba tworzą mostek i są antidotum na przerwane paski ogrzewania.
                      Czy jeśli poprowadziłbym na szybie 2 takie Paski to czy po 1 nie zaszkodzę zamiast pomóc a po 2 czy w ten sposób doprowadzę napięcie do ewentualnie nie grzejących pasków przez co cała szyba znów będzie grzana.?
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz

                      • Le-Ce
                        L&K
                        • 2010
                        • 1313
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #13
                        Paski na szybie to zwyczajny opornik grzewczy zmniejszając odległość pionowych pasków zasilających zmieniasz także oporność pasków grzewczych co też prowadzi do szybkiego przepalenia się następnych, bowiem płynie w nich większy prąd. W niektórych oktawiankach są cienkie paski pionowe, podobno służące jako dodatkowa antena.
                        Jednakże nie mam i dokładnie nie wiem.
                        Moja ADELA

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                        i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                        Komentarz

                        • misiek^wro
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8321

                          #14
                          Zamieszczone przez fidodido
                          przepraszam za głupie pytanie choć nie ma podobno głupich pytań ale czy można jakoś sprawdzić organoleptycznie czy w nich leży problem
                          Mozna.

                          Jesli masz rynne, to jak wjedziesz na skreconych kolach w rynne - to jesli sa skrecone w prawo i wjezdzasz prawym kolem i slychac stuk to wlasnie masz juz powod
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz

                          • fidodido
                            Rider
                            • 2010
                            • 440

                            #15
                            a nadal nie wiem czy można połączyć paski grzewcze. w moim przypadku paski numer od 2 do 8 od dołu nie grzeją a są przetarte gdzieś pod profilem ramy okna. Poprzez pionowe paski chciałem doprowadzić do nich napięcie wiec i przywrócić im sprawność .
                            Czy dobrze kombinuję.?
                            Auto: Skoda Octavia I
                            Kolor: Srebrny
                            Pojemność: 1,8T 20V
                            Moc: 150KM
                            Typ silnika: AGU
                            Gaz: STAG-4

                            Komentarz

                            Pracuję...